Det är inte alltid möjligt att lägga kraften på rätt saker. Men att kunna samla allt som rör medarbetaren över tid, oavsett vad personalärendena handlar om, är något vi vet kommer underlätta för både dig och din personal. En nödvändighet för att kunna ha översikt och tillgång till uppdaterad och riktig information.

Novi

Har du internet har du alltid alla dina anteckningar

Med NOVI är dina personalanteckningar aldrig längre än ett klick bort. Oavsett om det handlar om varningar, korrigerande samtal, utvecklingssamtal eller annat så erbjuder NOVI stöd för korrekt dokumentation, bra översikt och en tydlig process -som dessutom är GDPR-säkrad.

Enkelt för dig med hjälp av guider och färdiga mallar

Vi vet vilka de vanligaste ämnena för anteckningar på arbetsplatsen är. Och har skapat ett antal mallar som du kan börja använda med en gång. Och skulle de inte passa eller om du trots allt tycker det här med personalanteckningar är knepigt, så finns det smarta guider som leder dig genom alla steg i processen.

Dator, surfplatta eller mobil – du bestämmer

NOVI är anpassat för den moderna arbetsplatsen och är precis lika lätt att använda oavsett om du vill skriva in eller hämta informationen från din dator, surfplatta eller mobil. Det gör att NOVI följer din arbetsdag och arbetssituation på smidigaste sätt.

Du behöver inte komma ihåg – det gör systemet

Inte alltid men relativt ofta behöver en anteckning du gjort, följas upp på ett eller annat sätt. Och istället för att försöka komma ihåg, kan du överlåta det jobbet till NOVI. Ställ in uppföljande aktiviteter och åtgärder på specifika datum och få en påminnelse via mail när det är dags. Så kan du fokusera din kraft på medarbetaren istället för kom-ihåg-lappen.

Single sign on

Har ni flera av våra tjänster, kan användare enkelt växla mellan systemen med samma inloggning.

Översikt

Översiktvyer för full kontroll av medarbetarnas alla ärenden och åtgärder.

Webbaserat

Du når alla tjänster direkt från din webbläsare och de fungerar med alla browsers.

Enkelt övertag

Vid organisations­förändringar följer ärenden och dokumentation automatiskt med till rätt ansvarig chef.

Säker lagring

Vi ser till att ni lagrar data i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Våra system är molntjänster som alla har säker lagring i Sverige.

Anpassningsbart

Skapa själva vilka personalärendetyper ni vill arbeta med.

Komplettera denna produkten med

Miljödata har funnits i mer än trettio år och under den tiden har vi lagt en massa kraft på att vidareutveckla funktionaliteten i våra produkter och tjänster. Det har varit helt rätt och fungerat jättebra och vi har de senaste åren också känt att vi skulle behöva göra en del andra förändringar. Därför har vi det senaste året jobbat med vårt varumärke, hur vi ser ut och sättet vi pratar på – hur våra kunder och användare upplever oss. Vi kommer fortsätta jobba med denna uppdaterade version av oss själva men redan nu kommer du märka att vår logotyp, färger, webbplats och namn på tjänster, existerar i en ny kostym.

Så med den nya kostymen, men med samma funktionaliteter och stöd i våra lösningar så säger vi - välkommen till ett uppdaterat Miljödata.

Vi hoppas och tror att du kommer att tycka om det.

Våra produkter