Miljödata är inne i en spännande expansionsfas och söker därför fler ambitiösa medarbetare. Vi brinner för att hjälpa våra kunder inom arbetsmiljö och personalhälsa. Våra system är marknadsledande stöd för att digitalisera arbetet inom detta område. Just nu söker vi en marknadskoordinator att ingå i vårt sälj & marknadsteam i Karlskrona.

Människor som tittar på dator för att se personalärenden ;

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

 

Som marknadskoordinator hos Miljödata ansvarar du för att utveckla och genomföra våra digitala marknadsaktiviteter. Det är en ny roll och du erbjuds därmed stora möjligheter att forma rollen tillsammans med teamet.
 
Arbetet kommer varvas med strategisk planering och direkta operativa insatser. Vi ser en stor fördel i att du själv är produktiv och skapande samt gärna tar ägandeskap över frågorna. Viktigt är att du har förmåga att se till helheten och kan planera dina arbetsuppgifter utifrån aktuella behov.
 
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
  • Implementera standardmodeller i verksamheten utifrån vår grafiska profil
  • Skapa och publicera varumärkes-byggande innehåll i digitala kanaler
  • Hantera intern och extern marknadsinformation
  • Samordna och planera deltagagande i mässor samt skapa kampanjer kring dessa
  • Skapa manualer samt skriva utbildningsmaterial och artiklar inom vårt verksamhetsområde
  • Producera material anpassade efter målgrupp med bilder, text och video
  • Ansvarar för google ads, google analytics och för att SEO-optimera hemsidan både tekniskt och innehållsmässigt
  • Utifrån din roll och expertis bidra till försäljningsarbetet i samarbete med säljarna
 
Rollen innefattar även analyser där du presenterar och rekommenderar förbättringar baserat på datadrivna insikter för att få bästa output. Du har ett tätt samarbete med säljarna och rapporterar till försäljnings- och marknadsföringschef.

 

Din profil

 

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring och några års erfarenhet från liknande roll. Tjänsten kräver goda kunskaper inom digitala kanaler såsom Google Analytics och Google Ads. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i LinkedIn som säljkanal och annonseringsverktyg.  
 
Har du tidigare deltagit i varumärkesförändringar, arbetat med employer branding och/eller med Mailchimp/ Umbraco ses detta som meriterande. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som drar i gång projekt på egen hand men även gärna samarbetar med andra och inkluderar vid beslutsfattande. Som person är du driven, engagerad och flexibel. Du ställer frågor i syfte att samla information och bygger vidare på det som andra sagt. Ditt arbete organiserar och planerar du på ett realistiskt sätt och lägger mycket tid och fokus på att nå önskat resultat. Du uppfattas som en person som är lätt att närma sig och prioriterar kundens behov i syfte att etablera långsiktiga kundrelationer.

 

Ansök redan idag!

Denna rekrytering görs i samarbete med Unik Resurs. Läs mer och ansök tjänsten här!

Våra produkter